„W Japonii z szarości dnia powszedniego wyłaniają się barwy”. Wywiad z Marią Pomianowską

th

O roli muzyki w Japonii, o ogromnej popularności Tekli Bądarzewskiej w Japonii i niedocenieniu tej kompozytorki w Polsce , a także o miejscu muzyki etnicznej na uczelniach z Marią Pomianowską  rozmawia Anna Kruszyńska. 


Kwintesencja japońskiej estetyki dźwięku - „gagaku”. Wywiad z dr Martą Wesołowską

th

Czym jest gagaku? Jak brzmi? Kto zajmuje się jego wykonawstwem? Japońska muzyka dworska gagaku to ewenement. Przejawia niesamowite wartości muzyczne, a ponadto jest cennym źródłem naukowym: pozostaje w niezmienionym kształcie od IX w.n.e, a z racji wielokulturowych korzeni stanowi podstawę badań nad muzyką azjatycką dawnych czasów. O jej specyfice oraz roli w dawnym i współczesnym świecie opowiada dr Marta Wesołowska – autorka książki Gagaku. Dzieje i symbolika japońskiej muzyki dworskiej.

„Różnorodność jest bogactwem, z którego staram się czerpać”. Wywiad z Jackiem Przybyłowiczem

th

O współczesne choreografii, polskiej muzyce wykorzystywanej w spektaklach, traktowaniu tańca „po macoszemu” oraz o potrzebie systemu edukacji baletowej dla odbiorców z Jackiem Przybyłowiczem rozmawiają Ewa Schreiber i Anna Kruszyńska. 



„W balecie wszystko zaczyna się od głowy”. Wywiad z Maksimem Woitiulem

th

O kulisach pracy tancerza baletowego, o współpracy z choreografami  oraz o tym, że balet może być ciekawą formą zajęć dodatkowych z Maksimem Woitiulem rozmawia Anna Kruszyńska. 

Polityka uczuć. Wywiad z Markiem Dyjakiem

th

O tekstach piosenek, najnowszej płycie „Pierwszy śnieg” oraz o życiowym wyciszeniu z Markiem Dyjakiem rozmawia Piotr Jakubowski.



"Polacy kochają śpiewać, nie tylko od święta". Wywiad z Anną Bajak i Anną Mazurek.

th

O muzyce gospel, śpiewaniu kolęd, nawet od maja, o radości płynącej ze wspólnego śpiewania w chórze oraz o tym, czy Polacy lubią śpiewać (nie tylko kolędy!) w świątecznym wywiadzie z Anną Bajak i Anną Mazurek rozmawia Anna Kruszyńska. 

„Instrument jest po to, żeby wyrazić siebie”. Wywiad z Łukaszem Dyczko

th

O urokach gry na saksofonie, o konkursowych sukcesach i skutecznej promocji muzyki klasycznej z Łukaszem Dyczko, młodym, utalentowanym instrumentalistą, rozmawia Katarzyna Trzeciak.



Krzysztof Knittel - „Piękna współczesność”. Portrety warszawskich kompozytorów” (cz. 3)

th

Piękno rozumiane jako jak najdoskonalsze odzwierciedlenie rzeczywistości było domeną sztuki starożytnej. Czy mimo upływu przeszło dwóch tysięcy lat koncepcja ta jest wciąż żywa? Kompozytor Krzysztof Knittel jest zdania, że piękno tkwi we współczesnej rzeczywistości – w jej galopującym rozwoju, w błyskawicznym przepływie informacji i w mnogości otrzymywanych przez człowieka bodźców. Zapraszamy na kolejny wywiad w cyklu „Portrety warszawskich kompozytorów”.

„Muzyka jest synonimem wolności”. Wywiad z Francesco Tristano

th

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska. Tym razem prezentujemy wywiad w wersji polskiej!



'Music is a synonym of freedom'. Interview with Francesco Tristano

th

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska

„W operze współczesnej zachwycająca jest jej różnorodność”. Rozmowa z Agatą Zubel

th

O operze współczesnej, roli tekstu w muzyce, śpiewie klasycznym i eksperymentalnym oraz Czarodziejskiej górze Pawła Mykietyna z Agatą Zubel rozmawiała Magdalena Nowicka.



1213‹ poprzednie

logowanie i rejestracja
Wydanie 254