O gustach się nie dyskutuje? To kłamstwo! Wywiad z dr. Tomaszem Kozłowskim

th

Dr Tomasz Kozłowski, socjolog i antropolog kultury, współpracownik Uniwersytetu SWPS, eseista, trener biznesu i meloman opowiada o taktyce politycznego wykorzystania disco polo przez rządzących, o braku kulturotwórczej roli mediów publicznych i o popularyzowaniu muzyki klasycznej.


Szymon Komasa. Kwestionariusz meakultura.pl

th

Szymon Komasa, śpiewak operowy młodego pokolenia odpowiedział na pytania naszego kwestionariusza.

Anhelli – strapiona dusza. Wywiad z Dariuszem Przybylskim

th

Wojtek Krzyżanowski rozmawia z cenionym kompozytorem, dziekanem wydziału Kompozycji i Teorii Muzyki na UMFC w Warszawie, Dariuszem Przybylskim. Kompozytor opowiada o swoim najnowszym dziele – operze-misterium Anhelli.



Piotr Orzechowski, Kuba Więcek. Zrozumieć Komedę czy odkryć na nowo?

th

Na tegorocznej edycji festiwalu Eufonie znów mieliśmy okazję posłuchać wykonań Piotra Orzechowskiego, tym razem na scenie towarzyszył mu Kuba Więcek. Wspólnie podjęli się oryginalnego przywołania twórczości Komedy. Po koncercie poprosiliśmy ich o odpowiedź na kilka pytań.

„Szczęście, energia, zmęczenie". Dominika Barabas i Songwriting Camp ZAiKS

th

O Songwriting Camp ZAiKS i planach na przyszłość z Dominiką Barabas rozmawia Piotr Mirkowski (Yamaha). Wywiad dostarczony i opublikowany w ramach współpracy patronackiej nad Songwriting Camp ZAiKS.




Aleksander Dębicz: gdy improwizacja przychodzi z pomocą

th

„Od improwizacji tak naprawdę zaczęła się muzyka, bo przecież nikt od razu nie potrafił zapisywać dźwięków" – o historii improwizacji i własnej działalności na tym polu opowiada nam Aleksander Dębicz.

Joanna Freszel. Głos to mój teleskop

th

O swoim głosie, o swoich marzenach i planach oraz o najnowszym spektaklu – Anhellim według Juliusza Słowackiego opowiedziała nam Joanna Freszel.  



Natalia Kozłowska: Pomysły na akcję sceniczną biorę z muzyki

th

Natalia Kozłowska, jedna z najciekawszych reżyserek operowych młodego pokolenia po raz drugi realizuje operę Dydona i Eneasz Henry'ego Purcella.  Opera była debiutem i dyplomem Kozłowskiej. Dziś, w nowej inscenizacji będzie prezentowana w Polskiej Operze Królewskiej. Ale nam młoda reżyserka, specjalnie do numeru poświęconego muzycznym podróżom opowiedziała o operach, które narodziły się z muzycznego ducha Wenecji. 

Paweł Passini: Robię teatr dla nielicznych…

th

Od początku swojej reżyserskiej drogi eksperymentuje w teatrze, zwracając uwagę na to, co ważne, ale jednocześnie nieoczywiste. O tym, gdzie stawiał swoje pierwsze kroki, Halce jako pierwszej realizacji operowej, a także o nas – Polakach-widzach, Polakach-ludziach z Pawłem Passinim rozmawiała Paulina Książek.



„Kultura musi korzystać z narzędzi biznesowych, PR-owych, edukacyjnych i nie okopywać się w swojej wielkości". Wywiad z Agatą Grendą

th

To ciągły rollercoaster starań, przekonywania ludzi do swoich pomysłów, eksplorowania nowych ścieżek"... Agata Grenda, właścicielka firmy Grenda. Produkcja Kultury, realizującej projekty z pogranicza kultury i biznesu opowiedziała Marlenie Wieczorek i Magdalenie Nowickiej-Ciecierskiej o swojej pracy.

Michał Biel. W cieniach rampy

th

Michał Biel – korepetytor... czyli? Michał Biel opowiedział Joannie Staneckiej o kulisach swojej pracy. 



1219‹ poprzednie

logowanie i rejestracja
Wydanie 288