th

IV CoCArt Music Festival

Zapraszamy do Torunia na IV CoCArt Music Festival, unikalne w tej części Europy wydarzenie, łączące nowe trendy we współczesnej muzyce awangardowej i eksperymentalnej (o charakterze elektronicznym i elektroakustycznym) z projektami opartymi o estetyczną waloryzację multimediów, traktowanych jako pełnoprawny komponent działania twórczego.

th

IV Burn Selector Festival

Gratka dla fanów współczesnej muzyki elektronicznej - podczas dwóch pierwszych dni czerwca odbędzie się czwarta edycja krakowskiego festiwalu Selector, organizowanego przez platformę Alter Art (odpowiedzialną m. in. za gdyńskiego Open'era).

th

OFF Festival wśród najlepszych letnich festiwali muzycznych

Miejsce w najświeższej kompilacji portalu Pitchfork (20 essential summer festivals) zdobył polski OFF Festival. Organizowany od 2006 roku (z inicjatywy byłego wokalisty Myslovitz Artura Rojka) cykl koncertów wymieniony został wśród najmodniejszych i najlepszych pod względem repertuaru festiwali, m. in. duńskiego Roskilde czy hiszpańskiej Primavery. 

th

W sobotę rusza Orange Warsaw Festival

W dniach od 9 do 10 czerwca w warszawskiej Pepsi Arena odbędzie się 5 edycja Orange Warsaw Festival - dwudniowa, muzyczna odskocznia od piłkarskich zmagań Euro 2012. Poprzednie edycje festiwalu przyciągnęły ponad 50 tysięcy osób - stadionowych emocji nie zabraknie i tym razem.

th

Refleksja po IX Fląder Festiwal

Fląder Festiwal miał miejsce w Gdańsku 29 i 30 czerwca. To już IX edycja ciekawego projektu polskich i zagranicznych zespołów alternatywnych, grających dobrą muzykę. Przedstawiamy kilka refleksji na jego temat.

th

Lena Romul - śpiewająca saksofonistka

Lena Romul to 22-letnia wokalistka i multiinstrumentalistka z Poznania, która wystąpi 10 lipca 2012 roku na podwrocławskim Slot Art Festival, objętym patronatem medialnym  MEAKULTURY.

th

Muzycznie na T-Mobile Nowe Horyzonty

Tegoroczna edycja Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu to najważniejsze wydarzenie filmowe w kraju. Ideą organizowanego od roku cyklu jest prezentacja obrazów wykraczających poza granice konwencjonalnego kina - sztuki intelektualnej, niszowej i często pomijanej. Na co ciekawego w trakcie trwania festiwalu (19 do 29 lipca 2012 roku) liczyć mogą melomani?

th

Dubstep. Nowy gatunek muzyczny?

W nowym dziale BLOGOSFERA oddajemy nasze wirtualne łamy blogerom, którzy często szybciej i bardziej adekwatnie reagują na to, co dzieje się w muzycznym świecie. Chcemy zaoferować wybranym autorom możliwość wypowiedzi i prezentacji swoich spostrzeżeń. Zapraszamy!  

th

Ifi Ude czyli "Coś dobrego"

MEAKULTURA pragnie wspierać twórczość młodych, utalentowanych artystów. Należy do nich Ifi Ude. Jej charyzmatyczną osobowość i oryginalny styl poznała publiczność trzeciej edycji "Must Be The Music". Zachwyciła wtedy własnymi kompozycjami łączącymi w sobie nowoczesne brzmienia z elementami etnicznymi. Kim jest? Jakie ma artystyczne i prywatne marzenia? Jak kształtuje się ścieżka jej kariery muzycznej? O tym wszystkim opowiada w rozmowie z Marleną Wieczorek i Karoliną Kizińską.

th

TV012, czyli 6. Festiwal Form Muzycznych i Multimedialnych Transvizualia

6. Festiwal Form Muzycznych i Multimedialnych Transvizualia to kolejna trójmiejska atrakcja kulturalna, na którą liczyć możemy w 2012 roku. Transvizualia to największy w północnej Polsce przegląd form audiowizualnych - muzyki, filmu, performance czy tzw. interwencji przestrzennych. Tegoroczna edycja festiwalu odbędzie się w dniach 3-7 października w Gdyni.

th

„Każdy jest dźwiękiem” - Festiwal Soundedit 2012

28-29 października Łódź odwiedzą m.in. The Eden House, David J. oraz Gavin Friday . Wybitni twórcy i producenci muzyczni znów zagoszczą w Klubie Wytwórnia i Toya Studios.

th

Tajniki elektroniki: Trip-hop

Tekst o trip-hopie otwiera serię poświęconą przede wszystkim muzyce tanecznej oraz klubowej, ale również kwestiom, które znajdują się w orbicie pojecia "muzyką elektroniczną". Nie przez przypadek na pierwszy ogień trafił trip-hop: mroczny i gęsty nastrój oraz jego nietaneczność przełamują stereotyp, jakoby elektronika była muzyką do tańca, czy ewentualnie do odpoczynku wchill out roomie. Bonne lecture!

th

Kontrabas + elektronika

W ramach  tegorocznej edycji festiwalu Musica Electronica Nova, 22.10 we wrocławskim Ossolineum miał miejsce koncert pod hasłem Kontrabas + elektronika.

th

"Mieszacz stylów" - wywiad z Mikołajem Majkusiakiem

W ramach katowickiego V Festiwalu Prawykonań z kompozytorem i akordeonistą Mikołajem Majkusiakiem rozmawia Agnieszka Nowok.

th

Odgłosy Europy Wschodniej w Londynie

Wystawa Dźwięki elektrycznego ciała. Eksperymenty w sztuce i muzyce Europy Wschodniej 1957-1984 to próba ukazania istoty związków pomiędzy muzyką eksperymentalną a sztukami wizualnymi, zbudowanych przez najbardziej interesujących artystów tamtego czasu.

th

"Sami jeszcze nie wiemy, jaką ewolucję przejdzie nasza muzyka". Rozmowa z zespołem Me Myself & I

Me Myself and I to polski duet wokalny, reprezentujący muzykę kontrolowaną głosem. W świadomości polskich słuchaczy zaistnieli dzięki trzeciej edycji popularnego programu "Mam talent", w której zajęli czwarte miejsce. O istocie muzyki wokalnej i jej miejscu w polskim showbiznesie, edukacji muzycznej oraz planach na przyszłość MEAKULTURZE opowiadają Magdalena Pasierska i Michał Majeran.

th

Technika samplingu a recykling muzyczny

Związek muzyki elektronicznej i kompozytorskiej ma prawie tak długą historię, jak sama muzyka elektroniczna, co do tego nie ma wątpliwości. Najburzliwszy okres eksperymentów z elektroniką w muzyce obejmuje lata 60. XX w. jednak zainteresowanie w mniejszym lub większym stopniu trwa do dzisiaj.

th

UL/KR - Ament

Blogosfera, a w niej wpis Filipa Szałaska, autora bloga Fight!Suzan. Zapraszamy!

th

Rebeka

Zespół Rebeka to, jak można wyczytać z ich fanpage’u, eksperymentalne zjawisko oscylujące wokół szeroko pojętej muzyki electro-pop. W skład duetu wchodzą: multiinstrumentalistka oraz charyzmatyczna wokalistka, Iwona Skwarek, oraz odpowiedzialny za warstwę elektroniczną Bartek Szczęsny.

th

Polskie zespoły na CMJ Music Marathon w NYC !

CMJ Music Marathon to festiwal organizowany corocznie od 1980 roku przez CMJ Music Monthly. Stanowi ważne wydarzenie w świecie współczesnej muzyki rozrywkowej, w ubiegłym roku w ponad 80 klubach w Manhattanie i Brooklynie zaprezentowali się artyści z całego świata, przedstawiciele różnych nurtów muzycznych jak pop, electropop, hip-hop, punk, metal, folk, funk, reggae, blues czy jazz.

th

Polak, który potrafi

O tym, że nie każdy amerykański sen musi stać się polskim koszmarem (jak w przypadku Patrici Kazadi) udowadnia Stefan Wesołowski wraz ze swoim najnowszym albumem Liebestod.

th

Metropolia jest Okey

Na świecie jest 1037 naprawdę szczęśliwych osób. Tylko tyle, bo taki nakład osiągnął dwupłytowy album prezentujący to, co trójmiejska scena muzyczna ma najlepsze. Właśnie ukazała się składanka Metropolia jest OKey będąca zapisałem wybranych występów trójmiejskich grup muzycznych, które wzięły udział w serii koncertów pod tą samą nazwą.

th

Czy eksperyment może się udać - recenzja koncertu „Już się zmierzcha"

1 października, w 24 rocznicę śmierci Andrzeja Krzanowskiego, w ramach XXII edycji Jesiennego Festiwalu „Alkagran” odbył się koncert muzyki elektroakustycznej Już się zmierzcha... Zarówno dla tej edycji „Alkagranu”, jak i względem poprzednich - muzyka prezentowana na tym koncercie nie była typowa. Czy taki eksperyment może się udać?

th

Inspiracja i niepokój. „Poemat elektroniczny – Samutne miasta” Michała Jakuba Papary

Mimo że utwory Michała Jakuba Papary zdobyły nagrody w najważniejszych polskich konkursach kompozytorskich (m.in. im. Tadeusza Bairda czy im. Tadeusza Ochlewskiego) i wykonywane były w ramach Warszawskiej Jesieni, Festiwalu Muzyki Polskiej czy Festiwalu Kompozytorów Krakowskich, to jego twórczość wciąż nie jest znana szerszej publiczności. Przyjrzyjmy się więc sylwetce kompozytora, jaka wyłania się z jego pracy magisterskiej dotyczącej utworu dyplomowego – Lumen-Tenebrae… (2012) oraz z rozmów, które autorka tekstu przeprowadziła z kompozytorem w kwietniu i listopadzie 2014 roku.

th

Jak zremiksować noblistę? Camus i VJ [Hyde Park]

Trudno znaleźć jakikolwiek powód, dla którego przeróżne formacje nie miałaby adaptować powieści, dramatów czy nawet esejów Alberta Camusa. Niech przybliżenie dotychczasowych projektów artystycznych powołanych po to, aby dźwiękiem i wizją docierać do sedna twórczości literackiej autora Mitu Syzyfa będzie apelem: Artyści! Przyjmujcie zaproszenia do remiksowania Noblisty!

th

Cykl "Dziwne gatunki" - Shaabi (cz.1)

Egzotycznie brzmiące dźwięki, oryginalne kompozycje i spotkania z rozmaitymi kręgami kulturowymi. Cykl Dziwne gatunki zaprasza czytelnika w niezwykłą podróż po świecie muzyki niszowej, niepopularnej, specyficznej, jednym słowem - wyjątkowej. A  ponieważ to, co inne, przykuwa uwagę, z pewnością nie będzie tutaj miejsca na nudę!

th

Oldskulowa przyszłość, czy kolorowa teraźniejszość? – „musikprotokoll 2015” [Korespondencja]

Pokryte kroplami logo „musikprotokoll 2015” na plakacie zapowiadającym tegoroczną edycję było niestety złą wróżbą. Jesień w Styrii okazała się niezbyt łaskawa dla słuchaczy zdążających na koncerty festiwalu muzyki współczesnej, organizowanego przez rozgłośnię ORF w ramach „steirischer herbst”, i w dniach 8-11 października cały Graz spływał deszczem. Pomimo szarzyzny za oknem, program wydarzenia prezentował się natomiast niezwykle barwnie.

th

Projekt Karkowski/Xenakis na festiwalu Göteborg Art Sounds

17 października w szwedzkim Trollhättan swoją premierę miał projekt Karkowski/Xenakis. W ramach festiwalu Göteborg Art Sounds wystąpili perkusista Daniel Buess oraz kontrabasista Aleksander Gabryś. Przy tej okazji Aleksander Gabryś po raz pierwszy wykonał ostatnią kompozycję Zbigniewa Karkowskiego, Studio Varèse na kontrabas i elektronikę.

th

40 płyt 2015 roku - cz.1

Rok 2015 okazał się kolejnym doskonałym muzycznie okresem zarówno za granicą, jak i na polskim podwórku. Polecamy czterdzieści płyt, z którymi koniecznie powinniście się zapoznać. Na początek  miejsca 40-21.  

th

40 płyt 2015 roku - cz. 2

Rok 2015 okazał się kolejnym doskonałym muzycznie okresem zarówno za granicą, jak i na polskim podwórku. Polecamy czterdzieści płyt, z którymi koniecznie powinniście się zapoznać. Czas na czołową dwudziestkę.

th

Syntetyczne o człowieku. Muzyka z prądem: Od Kolberga po live coding [Hyde Park]

Usiadłam w pierwszym rzędzie i czekałam na realizację obietnic zawartych w programie: refleksji na temat przeszłości, wykalkulowanej apoteozy tradycji, odwołań do kulturowego dziedzictwa. Dostałam syntetyczne studium ludzkiej natury.

th

A / Å

Pod względem historycznym Aarhus jest jednym z najstarszych miast Skandynawii. Biorąc pod uwagę średnią wieku mieszkańców, plasuje się jednak w czołówce najmłodszych miast Danii. Aarhus to drugie największe miasto Danii, w którym od niemal dwóch lat, z większymi lub mniejszymi przerwami, mieszkam i studiuję. Trudno wyrzec się porównawczego charakteru opisów, doświadczeń nabytych podczas dwóch lat studiów w Det Jyske Musikkonservatorium, pobytu w Aarhus, ze studiami w Akademii Muzycznej w Krakowie, ponad dwudziestoma latami spędzonymi w „stolicy intelektualizmu i kultury”.

th

Video wykład. Kwestia wyboru - cz. 1

W naszym codziennym życiu stykamy się z wyborami, często z pozoru nieistotne działania, które podejmujemy mają olbrzymie konsekwencje dla naszej przyszłości. Cyfrowy świat otwiera przed współczesnym kompozytorem setki dróg, które przechodzą przez filtr jego doświadczeń, czy upodobań estetycznych. Nieznajomi wkraczają w życie. Świat dyskretnie modeluje wrażliwość.

th

Natura według Francesco Tristano

Jak połączyć klasykę ze współczesnością? Co ma do powiedzenia, a właściwie do wygrania, na temat natury Bach i Cage? I co wspólnego z naturą ma elektronika? Koncert Francesco Tristano, który odbył się podczas festiwalu Szalone Dni Muzyki pomógł mi odpowiedzieć na te pytania.

th

'Music is a synonym of freedom'. Interview with Francesco Tristano

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska

th

„Muzyka jest synonimem wolności”. Wywiad z Francesco Tristano

O muzyce, która nie zna granic, o eksperymentach, wykonywaniu klasyki i techno oraz o tym, dlaczego gotowanie i muzyka mają ze sobą wiele wspólnego z Francesco Tristano rozmawia Anna Kruszyńska. Tym razem prezentujemy wywiad w wersji polskiej!

th

Awangarda polskiej muzyki elektronicznej w opiniach dzieci i młodzieży

Polska muzyka awangardowa zajmuje w świecie znaczącą pozycję. Szczególnym jej gatunkiem jest muzyka elektroniczna i elektroakustyczna. Atrakcyjność tej twórczości pod względem silnego oddziaływania na wyobraźnię odbiorcy sprawia, że stanowi ona idealny materiał do prezentacji w gronie dzieci i młodzieży. Początkowo może wywoływać zdziwienie i uśmiech, lecz przy odpowiednim doborze utworów ma szansę zainteresować młodego odbiorcę.

th

Co-Composition: Radical Collaboration

A few years ago, I told one of my teachers that I was working on a piece of music with my friend and former band-mate Sam Kidel, a producer of electronic dance music. My teacher asked why, followed quickly by a much more cutting question: Who stands to gain more from this”? I was shocked by the egocentrism and competitiveness which this implied, and answered him with some confused combination of I don’t know” and Why not both?”.

th

Vaporwave, hauntologia, technokultura i kapitalizm

Czasy świetności vaporwave’u już minęły – „vaporwave is dead” głosi tytuł jednego z albumów spod znaku wydawnictwa Dream Catalogue z 2015. Od swojego powstania – na przełomie 2010 i 2011 roku – nurt ten zdążył, w postaci internetowego memu, wejść do mainstreamu i z niego wypaść.

th

Festiwal Audio Art

W 1993 roku Marek Chołoniewski – krakowski kompozytor, wykonawca i wykładowca na Akademii Muzycznej oraz Akademii Sztuk Pięknych - zainicjował festiwal eksperymentalnej sztuki dźwiękowej Audio Art. Od tego czasu, rok po roku, program blisko dwutygodniowego przedsięwzięcia oferuje różnorodne koncerty, wystawy, performanse oraz instalacje, a także wykłady i warsztaty, prowadzone przez artystów – gości festiwalu. 

th

Jörg Mager – zapomniany wynalazca instrumentów i pionier mikrotonowości

Pierwsze dekady XX wieku to czas radykalnych zmian w sztuce – prawdopodobnie żadna wcześniejsza epoka nie wpłynęła też tak znacząco na myślenie o harmonii i brzmieniu. Jednym z ówczesnych wizjonerów, który wyprzedził swoją epokę o dziesięciolecia, a obecne pozostaje całkowicie zapomniany, jest Jörg Mager.

th

Kompozycja Techno-Logiczna

Internet i rozwój technologiczny pędzą w niesamowitym tempie. Sprawiają, że nasze codzienne życie uległo (ulega i wciąż ulegać będzie) zmianom – niekiedy wręcz drastycznym. To jasne, ale warto zdać sobie jednocześnie sprawę, w jak dużym stopniu ów rozwój wpływa na sztukę, a konkretniej – muzykę, jej znaczenie w kulturze i wszystkie idące za tym przemiany.

th

Wypadek rowerowy początkiem historii ambientu

Artyści zafascynowani dźwiękami otoczenia, odrzucający pojęcie formy muzycznej, rezygnujący z podziału na części, wstęp, zakończenie, zwrotki i refreny, dla których aspekt brzmienia ważniejszy jest od następstwa dźwięków, dają wyraz swojej inwencji twórczej w kompozycjach muzycznych, które można by określić mianem muzycznych pejzaży. Pejzaże muzyczne inspirowane dźwiękami otoczenia i wolne od podziału na części, służyć mogą jako muzyka tła, muzyka do relaksu lub do uważnego słuchania i pełnej emocji kontemplacji dźwięków. Pojęciem zbiorczym dla tak dużego zbioru cech muzycznych jest pojęcie muzyki ambient, które wprowadził w 1978 roku brytyjski kompozytor, producent muzyki rockowej i elektronicznej, Brian Eno. Na ukucie terminu wpływ miał wypadek rowerowy artysty i jego późniejszy pobyt w szpitalu, kiedy to leżąc w szpitalnym łóżku, słuchał nagrań muzyki harfowej.

th

„Brakuje mi dyskusji pomiędzy muzykami, odbiorcami, a mediami.” Wywiad z Rafałem Zapałą.

Rafał Zapała jest kompozytorem, pianistą, perkusistą i wykładowcą w Poznańskiej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego. Specjalizuje się w muzyce współczesnej, elektronicznej i eksperymentalnej. Interesuje go neurofeedback w muzyce, komponuje też w gatunkach glitch artu, sound artu i bio artu. Jest zwolennikiem happeningów i instalacji dźwiękowych wykorzystujących audiosferę Poznania. O 47. edycji Międzynarodowego Festiwalu „Poznańska Wiosna Muzyczna”, o kompozycjach, Kołorkingu Muzycznym, granicach zmysłów i gatunków muzyki elektroakustycznej z Rafałem Zapałą rozmawia Monika Winnicka.

th

Amplifikacja instrumentu akustycznego. Idea i praktyka

Amplifikacja jest dla mnie narzędziem, w oparciu o które poszukuję własnej tożsamości jako instrumentalisty. Jej funkcja z pewnością daleko wykracza poza proste „wzmocnienie” sygnału, a mimo iż od wielu już lat obecna jest w wykonawstwie muzyki współczesnej, to jej potencjał wydaje się wciąż niewystarczająco wyzyskany.

th

W przestrzeni. Wokół muzyki elektronicznej

Chcę między słowami powiedzieć, dlaczego, gdy mowa o muzyce elektronicznej, warte uwagi są konteksty jej istnienia.

th

Czy opera może się jeszcze odegrać?

Kiedy John Cage zaczął wprowadzać do sztuki eksperyment, zmieniając na zawsze to, co (wciąż) nazywamy muzyką, wielu jego apologetów podkreślało jak bardzo istotny jest teatr.

th

Oskubany kaczan (o duchowości w muzyce elektronicznej)

Co ciekawe, definicja duchowości może być zaskakująco prosta: 

- ODEJMIJ od Ciebie racjonalny umysł - to, co pozostało to właśnie dusza. 

O tak. 

th

O potencjale tkwiącym w impresywnych właściwościach muzyki elektronicznej. "Desire" Marzeny Komsty

Jak silnie muzyka elektroniczna potrafi przemówić do człowieka? W niniejszej pracy znajdzie się kilka dowodów na jej prawdziwie humanistyczny charakter, a dla zobrazowania argumentacji, autor posłuży się przykładem muzycznym – kompozycją Desire Marzeny Komsty z 2005 roku. 

th

„Technologia nie jest zła ani dobra, nie jest też neutralna.”

Dzisiejszy rozwój technologiczny w muzyce kontrolowany jest przez wielkie koncerny i dyktowany prawami rynku. Po raz pierwszy w historii muzyki w utworach wykorzystywane są technologiczne zdobycze w ogóle z nią niezwiązane: kontrolery i czujniki z konsol gier czy wszelkiego rodzaju gadżety, których zapotrzebowanie jest sztucznie kreowane przez ich producentów. 

th

Nam June Paik, interactive art

Some actions which were included in performance: playing piano, screaming, smashing glass, toys in motion, live chicken presentation. After this performance, Paik became famous for action music.

th

Lua Preta - afrykański ogień

Na Emoções Coloridas złożyły się trzy instrumentalne utwory, które potwierdziły umiejętności Mentalcuta w produkowaniu przyjaznych klubom elektronicznych kompozycji podszytych gatunkami z Afryki – takimi jak kuduro czy afrohouse.

th

Cyber-surrealizm

Po swoim występie, w trakcie którego wypowiada zakazane słowo (the forbidden word), przestaje być w tamtej okolicy mile widziana. Odfruwa ze sceny, jednocześnie się pomniejszając (za sprawą bezimiennego ochotnika, który następnie zapada się pod ziemię).

th

OBUH

Chcemy tak grać, by nie czuć się nie tylko kompozytorami, ale nawet wykonawcami. Zrzekamy się praw autorskich do swoich nagrań. Uważamy, że są one własnością publiczną.

th

Neurobot

To, że wieczne pióra, pędzle i dłuta doprowadziły niewątpliwie do notebooków, 3D, skanerów i modemów nie znaczy bynajmniej, że trzeba "tradycyjnej sztuce" płacić jakieś niby należne trybuty: ciekawszym zajęciem jest definiowanie i dywagowanie nad teraźniejszością i przyszłością, czyli w naszym wypadku tworzeniem się i charakterem "kultury technicznej", w której żyjemy i w której na pewno będą żyć nasze dzieci i wnuki."

th

Elektronika PL - metarecenzja

Co dzisiaj jest najciekawsze w polskiej muzyce elektronicznej? To, że jest jej całkiem sporo, że jest dość fajna, że łatwo się do niej dobrać i łatwo się o niej dowiedzieć. Dzięki temu wszystkiemu można poczuć się jak w hippisowskiej Kalifornii lat 60-tych, czyli uwierzyć, że dzieje się wokół nas coś ważnego.

th

Post-punk, elektronika lat 80., internet - wywiad z zespołem Niemoc

Niemoc to jeden z niewielu polskich zespołów, które, używając gitar, wciąż są klasyfikowane jako muzyka zdecydowanie elektroniczna. W przeciągu kilku ostatnich lat trio Filipa Awłasa, Radka Reguły i Michała Drozdy zaskarbiło sobie serca i uszy wielu fanów i fanek. Są przykładem tego, że z 'niezalu', czyli podziemnego środowiska muzyki niezależnej, można się odbić na naprawdę porządny pułap - co tutaj najlepiej symbolizuje koncert na Open'erze - nie czyniąc przy okazji żadnych estetycznych kompromisów.

th

Elektryfikacja

Niektórzy badacze muzyki elektronicznej uważają, że każdy dźwięk dobiegający z głośnika możemy zakwalifikować jako muzykę elektroniczną. Jeśli tak, to słuchamy jej jeszcze więcej, niż nam się wydaje - nawet Bach odtwarzany z komputera tak naprawdę składa się z dźwięków mniej lub bardziej przetworzonych elektronicznie.

logowanie i rejestracja
Wydanie 272