Ostatnie dni rekrutacji na studia podyplomowe Muzyka w Mediach

ostatnie-dni-rekrutacji-na-studia-podyplomowe-muzyka-w-mediach

Rekrtuacja na III edycję studiów podyplomowych Muzyka w mediach powoli dobiega końca. Zachęcamy do rejestracji!

Studia podyplomowe Muzyka w mediach są przeznaczone dla wszystkich osób zainteresowanych współczesną kulturą muzyczną – zarówno profesjonalistów (dziennikarzy, krytyków, popularyzatorów, kuratorów), którzy pragną pogłębić wiedzę o muzyce i jej relacjach z mediami oraz udoskonalić warsztat dziennikarza i krytyka muzycznego, jak i melomanów czy fascynatów muzyki  pragnących odbierać ją w sposób bardziej świadomy. Zajęcia są również dedykowane osobom, które chciałyby poszerzyć swoje kompetencje zawodowe (np. nauczycielom i wykładowcom akademickim), ludziom mediów, managerom kultury, pracownikom mediów, organizacji pozarządowych działających w sektorze kultury, przedstawicielom administracji państwowej i samorządowej zajmujących się kulturą, producentom.

To już III edycja, a wraz z nią wspaniała kadra: prof. dr hab. Waldemar Kuligowski, dr hab. Małgorzata Gamrat, prof. UAM dr hab. Krzysztof Moraczewski, dr hab. Paweł Tański, dr hab. Iwona Lindstedt, dr Maja Baczyńska, dr Aleksandra Bilińska, dr Katarzyna Drogosz, dr Mariusz Gradowski, dr Piotr Jakubowski, dr Rafał Kownacki, dr Grzegorz Piotrowski, dr Aleksandra Sewerynik, Marcin del Fidali, Łukasz Dębski, Olga Drenda, Kamil Jaczyński, Robert Kamyk, Jan Kępiński, Piotr Metz, Zbigniew Niedziałek, Artur Orzech, Tomasz Pawłowski, Barbara Schabowska, Adam Sztaba, Jarosław Szubrycht, Krzysztof Stefański, Stanisław Trzciński, Marek Walaszek, Piotr Wawrowski, Marcin Węcławek, Marek Włodarczyk.

 

Program studiów obejmuje 160 godzin dydaktycznych realizowanych przez dwa semestry w trybie niestacjonarnym.

MODUŁ I – MUZYKA – KONTEKSTY KULTUROWE

  • Muzyka w mediach – wprowadzenie
  • Muzyka na pograniczu sztuk i mediów (w tym muzyka filmowa)
  • Muzyka jazzowa i rozrywkowa
  • Muzyka w kulturze popularnej
  • Muzyka świata i folkowa
  • Nowe trendy

MODUŁ II – KONTEKSTY HISTORYCZNE

  • Muzyka dawna i wykonawstwo historycznie poinformowane
  • Muzyka od Mozarta do Strawińskiego w kontekście zmian kulturowych, społecznych i politycznych
  • Muzyka XX i XXI wieku – style, techniki, osobowości
  • Muzyka poważna w rozrywkowej

MODUŁ III – WARSZTAT KRYTYKA MUZYCZNEGO

  • Warsztat publicysty muzycznego
  • Kreatywne pisanie i mówienie o muzyce
  • Performatywność muzyczna i ocena wykonań
  • Analiza i interpretacja tekstów piosenek

MODUŁ IV – REDAKTOR MUZYCZNY – TEORIA I PRAKTYKA

  • Muzyka w radio i telewizji
  • Praca w redakcji muzycznej
  • Podstawy programowania muzyki

MODUŁ V – MARKETING MUZYCZNY

  • Komunikacja medialna – wprowadzenie
  • Public relations i promocja działalności muzycznej
  • Reklama muzyki w mediach społecznościowych
  • Organizacja wydarzeń muzyczno-medialnych
  • Media elektroniczne w służbie muzyki
  • Audiomarketing

MODUŁ VI – FUNKCJONOWANIE RYNKU MUZYCZNEGO

  • Rynek muzyczny – wprowadzenie
  • Współczesny rynek fonograficzny i audiowizualny
  • Prawo autorskie
  • Finansowanie działalności muzycznej
  • Prawo w dobie cyfryzacji

PRACA DYPLOMOWA 


Zarejestruj się już dziś: https://rekrutacja.civitas.edu.pl/default.aspx

Więcej na www.muzykawmediach.pl 




Dofinansowano ze środków Funduszu Popierania Twórczości Stowarzyszenia Artystów ZAiKS

 Jedyne takie studia podyplomowe! Rekrutacja trwa: http://www.muzykawmediach.pl/



SPIS TREŚCI: 

PUBLIKACJE

Anna Wyżga – Uwiecznić ruch – o funkcjach tańcach w filmie cz. 1 i cz. 2

 

EDUKATORNIA

Joanna Kwapień – Od Wagnera do musicalu – historia syntezy sztuk 

Zuzanna Daniec – Intermedialność a intertekstualność. „Muzyka w muzyce” według Mieczysława Tomaszewskiego


FELIETON

Jakub Figus – Inter media vocant Musae

Paulina Podżus – Formy artystycznie nieartystyczne

 

WYWIADY

Marlena Wieczorek, Magdalena Ciecierska-Nowicka – „Kultura musi korzystać z narzędzi biznesowych, PR-owych, edukacyjnych i nie okopywać się w swojej wielkości". Wywiad z Agatą Grendą

Joanna Stanecka – Michał Biel. W cieniach rampy


RECENZJE

Joanna Kwapień – Społeczny wymiar tworzenia filmu w Polsce

Agata Pasińska - Edukacja muzyczna poprzez zabawę? Recenzja książki Brzdęk! Jak złapać dźwięk


KOSMOPOLITA

Agnieszka Cieślik – Andrzej Krakowski – Bronisław Kaper. Od początku do końca

Anna Kruszyńska – Teatr tańca Piny Bausch cz. 1 i cz. 2



Opublikowano: 2019-09-25

Przewiń do góry lub wróć do poprzedniej strony.

Wypowiedz się

Opinie mogą dodawać tylko zarejestrowani użytkownicy.

logowanie i rejestracja
Wydanie 286